Vissza a lap terejére

Ezek most a legértékesebb autógyártók.

Idén is kiadta a száz legértékesebb márkájának toplistáját a Kantar Millward Brow.

 
A Toyota a világ legértékesebb autómárkája, értéke a tavalyihoz képest további öt százalékkal nőtt, megközelítetve a 30 milliárd dollárt. A japánok sikere az SUV-ok iránt Európában és az Egyesült Államokban megnövekedett keresletnek köszönhető.
Peter Walshe, a Kantar Millward Brown globális márkaigazgatója a lista első helyezettjével kapcsolatban megjegyezte, a Toyota márka nagyon megbízható, minőséget képvisel. A Toyota 13 év felmérései alapján 11 alkalommal lett első helyezett. 2010-ben és 2012-ben, amikor nem győzött, második helyezett lett.
A Mercedes, amely lekörözte a BMW-t globális járműeladásainak terén 2016-ban és 2017-ben is, csaknem tizedével növelte márkaértékét, ami így 25,7 milliárd dollárt ért. A Mercedes növekedése erős kínai, brazil és oroszországi teljesítményének, illetve az új E-osztály sikerének köszönhető. A márka harmadikként-negyedikként szokott végezni. A csillagos prémiumgyártó által lehagyott BMW értéke a beszámoló szerint alig kevesebb, 25,6 milliárd dollár. Walshe szerint a BMW-t lelassította Egyesült Államokbeli visszaesése tavaly, de szerinte a gyártó domináns játékos marad.
Két évig volt távol a rangsortól, de a Volkswagen márka idén újra felkerült a listára, tizedik lett, durván 6 milliárd dolláros értékkel. A VW 2016-ban és 2017-ben az emissziós botrányának köszönhetően csúszott le a listáról.
– A VW erőssége ezek szerint a márka ajánlásában és a belé vetett bizalomban rejlik. Ezeken nem esett csorba.
Annak ellenére, hogy vásárlói negatív tényekkel szembesültek, nem akadályozta meg őket abban, hogy vásároljanak. Ezt az eladási értékek is megmutatják. A Volkswagen tavaly 6,23 millió járművet adott el globálisan, mellyel eladási rekordot döntött.
– Igen, a VW értéke még mindig alacsonyabb, mint 2015-ben, de látszik, hogy talpra tudott állni. A márka jövőformáló hatalma nem lebecsülendő.
A Tesla, mely értékét 9,4 milliárd dollárra növelte, nyolcadik helyen végzett, épphogy az Audi mögött, mely 9,6 milliárd dolláros adattal a nyolcadik helyen zárt. A legnagyobb növekedés (kb. hatvan százalékos) az autógyártók első tíz helyezettje között mégis a Tesláé lett, mivel nagy kereslet irányul Model 3-as autója felé.
De hogy is néz ki az első tíz legértékesebb autómárka listája?
  1. Toyota
  2. Mercedes
  3. BMW
  4. Ford
  5. Honda
  6. Nissan
  7. Audi
  8. Tesla
  9. Maruti Suzuki
  10. Volkswagen
Nem csak az autóipart tekintve a Google megőrizte első helyét, 302,1 milliárd dolláros (nagyjából 83 080 milliárd forintos!) értékével. Az Apple lett a második, 300,6 milliárd dollárral. Az Amazon megelőzte a Microsoftot, harmadik helyezett lett 207,6 milliárd dollárral. Ötödikként a kínai Tencent technológiai óriás futott be, 179 milliárd dolláros márkaértékkel.